Välj ditt land eller region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Skarp mobiltelefondesign återvänder till Japan! Dai Zhengwu kräver implementering av One Sharp-ande

Core Technology News, Hon Hai's Sharp lanserade officiellt den avancerade modellen AQUOS R3 den 16: e. Det är underförstått att mobiltelefondesignen är designad av det japanska huvudkontoret jämfört med den tidigare designen av Hon Hai's Kangfa, lika med Sharp. Nyckeln till att återvända mobiltelefoner till japansk härkomst är att genomföra One Sharp-konceptet som begärts av Sharp President Dai Zhengwu.

Efter innehavet av Hon Hai i april 2016 lanserade Sharp den första mobiltelefonen SHARP P1, som återfördes till Taiwan av marknaden av Sharp-märket i Taiwan i juli. På grund av den brådskande tiden introducerades den dock direkt till Taiwan. Sharp fokuserar på hela Japan-design och lockar taiwanesiska konsumenter.

På grund av gruppens strategiska faktorer designades emellertid den senare Sharp-mobiltelefonen, som såldes i Taiwan, av Kangfa Technology, det dåvarande byråförsäljningsföretaget, och började introducera produkter från Taiwans försörjningskedja, inklusive användningen av mobiltelefonchips producerad av MediaTek. .

En sådan strategi återspeglas dock i marknadsföringsstrategin på marknaden. Det gör även Sharp mobiltelefoner mestadels baserade på startmodeller och har sällan flaggskeppsmodeller, vilket också påverkar varumärkets image.

Efter att Dai Zhengwu gått in i president Sharps andra mandatperiod började han kräva att designdominansen måste återvända till Sharp-huvudkontoret för att återta de tidigare decentraliserade designrättigheterna. Det är underförstått att Dai Zhengwu tror att Sharps japanska avstamning är den största fördelen, så även om produktionen fortfarande är ansvarig för Fu Zhikang, domineras designen och försäljningen av Sharp.

Det är också värt att notera att Sharp nästan var en fristående modell förut. Jämfört med Samsungs andra taktik i branschen är Sharps strategi uppenbarligen svag. Nu börjar det också anta huvudmodellerna i olika rangordningar. Zhenpus rykte på mobiltelefonmarknaden kommer också att återspeglas i Dai Zhengwus utskrift som president Sharp.